14. 4. 2016

Pasta alla Norma

Jakmile přijde jaro mám hned chuť někam vyrazit, na různé výlety nebo i delší oddych, máte to tak také? Třeba Itálie, po té se mi moc stýská, nejvíce jsem byla nadšená z návštěvy Říma, který ve mně zanechal spoustu úžasných vzpomínek. Chtěla bych ještě také objevit Miláno, Benátky, Veronu a více jih, pobřeží Kalábrie, Sardinii, Sicilii, je toho plno to vám povím. Kterou část Itálie máte nejraději vy? 
Když už člověk cestuje, vždy je fajn se před cestou pořádně připravit, souhlasíte? Já mám nyní velikou radost, že jsem navázala spolupráci s cestovní kanceláří Radynacestu.cz kde každý zapálený cestovatel nalezne plno skvělých tipů (nejen) na cesty, určitě k nim na stránky jukněte! S radostí vám také budeme společně přinášet prověřené recepty z různých částí světa, které z cest přivezou samotní průvodci od domorodců a začneme právě v Itálii, jejíž kuchyni miluju!! Těstoviny Pasta alla Norma mě opravdu svou jednoduchou, ale zároveň vyváženou chutí naprosto nadchly a dokonce je jedla i moje 5ti letá (téměř vše odmítající  jíst) dcera. Cestování prochází žaludkem, pojďme tedy společně vyzkoušet tento sicilský recept!
A proč se jim říká „alla Norma? Je tím vzdáván hold nejhezčí opeře hudebního skladatele a rodáka z Catanie Vincenza Belliniho s názvem La Norma. Když je pro místní něco skutečně pěkné, ohromující a úžasné, řeknou, že je to „una Norma. A prohlásil to i autor komedií Nino Martoglio nad talířem s těstovinami připravenými s rajčaty, lilkem a ricottou, které mu neobyčejně zachutnaly. 



Budeme potřebovat: 

pro 2-4 osoby, příprava: 30 minut, odležení lilků 1-2 hodiny

400 g těstovin (použila jsem linguine n.10) 
180 g tvrdého sýru ricotta nebo parmezánu
2 střední lilky (cca 500g)
500 g loupaná rajčata 
2 stroužky česneku
čerstvá bazalka
olivový olej
arašídový/slunečnicový olej
l, pepř

Postup:

Omyté lilky nakrájíme na půlcentimetrové plátky, které důkladně osolíme. Vložíme do misky, přikryjeme talířem a zatížíme dalším závažím. Necháme cca 1 – 2 hodiny odpočinout. Tím se odstraní jejich případná hořkost.

Dno vysoké pánve pokapeme olivovým olejem, ve kterém necháme ovonět stroužky česneku. Poté vložíme rajčata rozmačkaná vidličkou.  Osolíme, opepříme a necháme vařit 15 – 20 minut. Nakonec vložíme pár listů bazalky a odstavíme z plotny.

Z lilků důkladně opláchneme sůl, osušíme je čistou utěrkou a po menších částech dozlatova osmažíme v arašídovém či slunečnicovém oleji. Kuchyňskou utěrkou z nich odsajeme přebytečný olej, nakrájíme je na menší kousky a smícháme s rajčatovou omáčkou.

Do celé směsi nakonec vmícháme uvařené těstoviny. Před podáváním porci dozdobíme omáčkou a několika lilky, které jsme si dali stranou, posypeme nastrouhanou ricottou nebo parmezánem a navrch položíme pár lístků bazalky. 

Buon appetito, dobrou chuť


Vytisknout recept

Žádné komentáře:

Okomentovat