23. 2. 2016

Domácí housky na domácí burgery

Připravujete si doma burgery? Pokud ano, tak určitě musíte zkusit tento recept! Bulky jsou  trochu nasládlé, ale jelikož je to recept původně americký, tak věřím, že je to tak správně. Kupované bulky mi vůbec nechutnají, spíš naopak a teď jsem ráda, že mám recept, ke kterému se vždycky vrátím. Kynutí záleží na okolní teplotě a když jde vše dobře, stačí na celé dílo i 2 hodiny. Co do burgerů dáte nechávám zcela na vás, protože každý má rád jiné kombinace :). Tak teď snad už jen dobrou chuť! Tereza 





Budeme potřebovat:

Na 8 středně velikých ks, příprava: 20-30 minut, kynutí 2-4 hodiny, pečení: 15 minut

1 hrnek teplé vody
3 lžíce vlažného mléka
2 lžičky sušeného droždí
2 a půl lžíce cukru krupice
2 vejce
3 a čtvrt hrnku mouky (použila jsem mouku na kynutá těsta, ale můžete použít jakoukoliv hladkou)
1 a půl lžičky soli
2 a půl lžíce změklého másla
trochu loupaného nebo neloupaného, nebo obou sezamu

Postup:

V hrnku nebo misce smícháme vodu, mléko, droždí a cukr, promícháme a necháme cca 5-10 minut stát.

1 vejce prošleháme v hlubokém talíři vidličkou. 

Ve větší míse smícháme mouku a sůl, přidáme změklé máslo, prsty spojíme a vytvoříme jakoby drobenku. 

Přidáme prošlehané vejce a směs s droždím. 

Prsty opět propojíme a potom rukama důkladně propracujeme na pomoučněné pracovní ploše. 

Těsto by mělo být hezky propojené a vláčné, trvá to cca 10 minut nebo vše můžete připravit také v kuchyňském robotu.

Těsto zakryjeme v míse utěrkou a na teplém místě necháme 1-2 hodiny kynout.

Po 1-2 hodinách těsto opět trochu propracujeme rukama a vytvoříme cca 8 stejně velikých koulí. Každou ještě  znovu propracujeme a všechny přeneseme na pečicím papírem vyložený plech. Překryjeme utěrkou a necháme opět 1-2 hodiny kynout.

Troubu předehřejeme na 200 st. 

V misce si prošleháme 1 vejce a bulky pomašlujeme, zasypeme sezamem. 

Dáme péct cca na 15 minut do trouby, je-li to potřeba v půlce pečení plech otočíme. 

Bulky necháme zchladnout na mřížce. 

Dobrou chuť! 

Vytisknout recept

2 komentáře:

  1. Vyzkoušeno a tyhle burger housky jsou zaručeně ty nejlepší, které jsem kdy pekla!!! Děkuji za recept. V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělé, mám velikou radost, taky mi hrozně moc chutnají :) Krásný den! Tereza

      Vymazat