14. 7. 2015

Batátová polévka s koriandrovým pestem

Na tento recept jsem narazila v kuchařce Detox - recepty a rady a hned jsem věděla, že ho budu chtít ochutnat. Automaticky jsem pesto osolila, ačkoliv v receptu vůbec sůl není, což je pro mě nezvyk, ale detox je detox .) nicméně myslím si, že mimo detox je možné polévku i pesto mírně osolit. Koriandr je aromatická bylinka, kterou mám moc ráda, dodá jídlu svěží a přitom plnou chuť, výborný je do salátu, k vajíčku a v polévce je také moc dobrý.



 Budete potřebovat:

Pro 2 osoby, příprava: 15 minut, vaření 15 minut

250g batátů (2 střední sladké brambory)
1 větší mrkev
1 menší pórek
500ml sojového mléka nebo klasického mléka
2 lžíce sezamového nebo olivového oleje

Na pesto: 
1 svazek čerstvého koriandru
1 lžíce piniových semínek
1 lžíce olivového oleje
1 malý stroužek česneku


Postup: Mrkev oškrábejte a nakrájejte na tenká kolečka, stejně tak pórek a batáty - ty nakrájejte na kostičky. V hrnci rozpalte olej a osmahněte na něm pórek, přidejte mrkev a bátaty a chvíli opékejte, potom vše zalijte horkých mlékem a vařte na mírném ohni 15 minut. Mezitím si připravte pesto, omytý koriandr, piniová semínka, olej a rozmělněný česnek buď rozmixujte nebo utřete v hmoždíři. Polévku rozmixujte tyčovým mixérem a podávejte spolu s pestem. 


Recept: Detox, recepty a rady, Nicole Staabsová




Žádné komentáře:

Okomentovat