15. 3. 2014

Vaření 21: Pórkové soufflé

Konečně jsem mohla vyzkoušet soufflé, na které se chystám už strašně dlouho. Jsou různé varianty, slané, sladké a já se k němu ještě nikdy nedokopala. A vůbec za celý život jsem vlastně ochutnala jenom sladké soufflé. V kuchařce nejsou všechny recepty vyfocené, tak někdy trochu nevím, jestli se to vlastně povedlo, jak asi mělo a to je také tento případ. Ale autorka kuchařky u receptu uvedla dovětek, že připravit vydařené soufflé je opravdový um a nejen, že se to ne vždy povede na první pokus, ale často se to právě dlouho nedaří. Troufám si skromně říct, že se mi na první pokus povedlo celkem dobře. Ale hlavně je výborné! Verdikt: 5 gurmánů 


Budete potřebovat:
Pro 4 osoby, příprava: 30 minut, pečení: 30-40 minut

zelená část ze dvou pórků
50g hladké mouky
60g másla
300ml mléka
50g strouhaného sýra
3 vejce a 2 bílky
špetka mletého muškátového oříšku
sůl, pepř

Postup: Pórek jsem si důkladně omyla a nakrájela na tenké kousky. Na 10g másla jsem ho opekla v hrnci, trvá to pár minut, potom jsem ho zalila vodou, aby byl všechen ponořený a nechala jsem na mírném ohni veškerou tekutinu vstřebat. Pórek jsem si přendala do misky. Ve stejném hrnci jsem na másle připravila bešamel, tedy do másla jsem přidala mouku a za stálého míchání přilévala mléko, nakonec jsem přidala sůl, pepř, muškátový oříšek a chvíli provařila. Bešamel jsem poté nechala zcela zchladnout a přidala jsem k němu pórek, 25g strouhaného sýra a vaječné žloutky. Bílky jsem si zvlášť v jiné míse ušlehala do tuhého sněhu, který jsem potom opatrně do směsi s pórkem zamíchala. Je potřeba míchat opravdu pomalu. Nyní jsem si předehřála troubu na 180 st. Máslem jsem vymazala a moukou vysypala malé zapékací formičky a každou jsem naplnila pórkovou směsí, do každé jsem dala cca 1 cm pod okraj a zasypala sýrem. Kuchařka doporučuje trik na to, aby po vyjmutí z trouby soufflé nespadlo (trochu spadne i tak) - před upečením sýr zapéct kuchyňským "plamenometíkem". Tak jsem to zkusila. Soufflé jsem dala na 35 minut do trouby, během pečení nikdy troubu neotevírejte! Je dobré podávat ho teplé! 

Recept: Cuisiner mieux en jetant moins





4 komentáře:

  1. Moc hezké! Soufflé jsem dělala jednou, brokolicovo-sýrové, a bylo dobré, ještě bych chtěla zkusit i tu sladkou variantu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zní to jako dobrá kombinace, sladké jsem sama ještě taky nezkoušela, ale určitě někdy musím :)

      Vymazat