2. 2. 2016

Královna neapolské kuchyně LA GENOVESE a projekt Sdílny

Dnes pro vás mám recept, ze kterého mám velikou radost. Jeho přípravu jsem se naučila v rámci projektu Sdílny, o kterém naleznete více informací na stránkách www.sdilny.com, a totiž jedná se o recept na výbornou omáčku La genovese, nebo-li královnu neapolské kuchyně. Recept mi tak zachutnal, že jsem ho připravila také doma rodině a všichni jsme si pochutnali. 

Sdílny je projekt, který má za cíl naučit vás různé dovednosti, které se naučit chcete :), ale zatím neumíte a to nejlépe v rámci mezigenerační interakce. Mimo jiné je to také společné vaření. Tentokrát se vařila autentická italská kuchyně, kterou mám hrozně ráda. Guiseppe Maiello pro nás připravil dva recepty - již zmíněnou královnu neapolské kuchyně - více recept níže a také špagety aglio olio e peperoncini. Obě jídla byla vynikající a akce se opravdu vydařila! Pokud by vás akce Sdílny také zajímaly neváhejte sledovat webové stránky nebo Facebook, kde se posléze na jednotlivé workshopy zaregistrujete. 

Buon appetito, dobrou chuť a krásný večer! Tereza 



Budeme potřebovat: 

Pro 2 osoby

Příprava: 20-30 minut, pečení/dušení: 2 hodiny

4 hrsti rigatoni ( já jsem doma použila dvě hrsti těstovin pappardelle) 
250g hovězího zadního masa
400g zlaté cibule
1 mrkev
1 řapíkatý celer
100g anglické slaniny (nakrájené na kousky)
100ml suchého červeného vína
olivový olej, sůl, pepř
parmezán

Postup: Celer, mrkev a cibuli nakrájíme na menší kousky a dáme se špetkou soli a trochou olivového oleje smažit do středně velikého hrnce. 

Jakmile je směs zlatavě hnědá, přidáme maso - můžeme ho nakrájet na kousky, nebo ho nechat vcelku a přidáme také nakrájenou slaninu. 

Jakmile se maso zatáhne zalijeme po troškách vínem a za občasného míchání 2 hodiny dusíme pod pokličkou. Ochutnáme a dle chuti dosolíme, opepříme, můžeme přidat také trochu rajského protlaku.

Podáváme s těstovinami - část omáčky smíchejte s těstovinami v hrnci, ve kterém se vařily a poté zalijte omáčkou - v Itálii se podává bez masa, ale u nás můžete s masem .) 

Podávejte s čerstvě nastrouhaným parmezánem - který jsem si já zapomněla koupit :) 

Recept: Guiseppe Maiello


Vytisknout recept

Žádné komentáře:

Okomentovat