12. 1. 2016

Dýňovka v lednu?! A s kokosem?!

Dostala jsem chuť na hřejivou krémovou polévku a naštěstí jsem zrovna doma měla máslovou dýni, která je stále v obchodech v dobré kondici, a tento recept mi opravdu zachutnal, ačkoliv totiž kombinace dýně - kokosové mléko zní divně - ano taky jsem se nejprve zarazila, tak jsou to chutě, které se skvěle doplní a výsledek je opravdu vynikající. Plusem budiž také to, že je tato polévka určitě dietní, takže pokud si hlídáte linii, je to správná volba. Dříve jsem vždy do dýňové polévky dávala cibuli, ale polévka pak získá úplně jinou chuť a je taková těžší, proto myslím, že přesedlám na tento recept. 



Budete potřebovat: 

Na 2-4 porce, příprava: 30 minut

1 máslová dýně
0,5 litru zeleninového vývaru
100-120ml kokosového mléka (použila jsem to z plechovky)
sůl
čerstvě mletý pepř
2 lžičky kurkumy
dýňová semínka na ozdobu
tymián na ozdobu

Postup: Dýni oloupejte a zbavte jadýrek, nakrájejte na menší kousky a dejte je vařit do vývaru. Vařte cca 20 minut, dokud není dýně měkká. Nyní ji přeneste do mísy (vývar uchovejte!) nebo jiné vhodné nádoby a rozmixujte najemno, přidejte kokosové mléko a opět promixujte, správnou hustotu dolaďte vývarem, ve kterém se dýně vařila. Polévku ještě 5-10 minut prohřejte, dochuťte kurkumou, solí a čerstvě mletým pepřem. Podávejte zakápnuté kokosovým mlékem a ozdobené dýňovými semínky s čerstvým tymiánem. 



Vytisknout recept

Špatně načtený obrázek

Žádné komentáře:

Okomentovat