30. 6. 2015

Letní pohárky s angreštem

Angrešt mám moc ráda, většinou dozrává, když už je léto skutečně tady. Mám ráda jeho nakyslou chuť, ale ještě nikdy jsem ho nepekla, tak jsem byla zvědavá, co "z toho vyleze", navíc jsem si nejprve říkala, že bude asi škoda je s rybízem péct, ale nakonec si myslím, že v této kombinaci jsou k nakousnutí. Přeji vám krásné léto! 




 Budete potřebovat: 

Pro 2 osoby, příprava: 20 minut

100g zralého angreštu a černého rybízu (nebo jen angreštu/jen rybízu)
100g hrubé mouky
50g ovesných vloček
70g cukru
80g másla (podle potřeby můžete trochu přidat)
špetka soli
lžička oblíbeného likéru (typu amaretto, ořechovka)
1 kelímek bílého jogurtu
plátky kokosu na ozdobu (nemusí být)

Postup: Troubu předehřejte na 180 st. V míse smíchejte mouku, vločky, cukr, sůl a na kostičky nakrájené máslo, prsty vytvořte drobenku. Angrešt a rybíz očistěte a omyjte, dejte je do menší zapékací mísy a zakapejte likérem, posypejte drobenkou. Zapečte 15 minut. Po vyjmutí z trouby směs s drobenkou promíchejte. Připravte si mističky nebo skleničky a na dno dejte vrstvu s ovocem, potom jogurt a nakonec opět ovocnou zapečenou směs, podávejte. 





Žádné komentáře:

Okomentovat