20. 5. 2015

Salát s baby mangoldem, halloumi a opraženými mandlemi

Inspirace na tento salát pramení částečně z kuchařky Moje rodinná kuchařka, o které jsem vám psala v tomto článku, jedná se o recept na Výtečný přílohový salát a je opravdu výtečný (vyzkoušeno s jahelnými bramboráky). Tuto rozdílnou variantu jsem zkusila jako lehkou večeři, přidala jsem sýr halloumi, do kterého jsem se zcela zbláznila, baby mangold (který je dobře stravitelný i tepelně neupravený) a pražené mandle. Salát bude výborný v létě - v parnu a vedru, protože je velmi osvěžující. 


Budete potřebovat:

Pro 2 osoby

Příprava: 10-15 minut

2 veliké hrsti baby špenátu, rukoly, červeného mangoldu nebo jiného salátu dle vaší chuti
4 ks baby mangoldu
12ks cherry rajčat (různé barvy)
1 okurka
150g sýru halloumi
větší hrst opražených mandlí
2 lžíce citronové šťávy
6 lžíc olivového oleje extra virgin
hrst čerstvého koriandru
svazek jarní cibulky - využijete 3 ks jarní cibulky
sůl, pepř

Postup: Veškerou zeleninu omyjte a nakrájejte na kousky, které vám vyhovují. Nakrájejte také sýr a nahrubo mandle. Na pánvičce si mandle na mírné ohni opražte dozlatova. V misce smíchejte citronovou šťávu, olej, sůl, pepř a nakrájenou jarní cibulku. Ve velké míse smíchejte veškerou zeleninu, přidejte natrhaný koriandr, promíchejte, přelijte zálivku a dobře promíchejte, nakonec přidejte sýr a opražené mandle, lehce promíchejte a servírujte. Jako přílohový salát můžete vyzkoušet variantu bez Halloumi, mandlí a mangoldu, zálivka zůstane stejná. 



2 komentáře:

  1. Miluji halloumi i mangold. Zní to perfektní kombinace chutí a ráda vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, já jsem se do ní úplně zamilovala.

      Vymazat