23. 2. 2015

Pstruh s šafránovou omáčkou a la Piano Nobile

Možná jste také zaznamenali, že restaurace Piano Nobile byla v roce 2013 vyhlášena jako absolutní vítěz ankety Maurerův výběr Grand Restaurant. Jednou jsem před časem v příloze Hospodářských novin narazila na nejlepší recepty z nejlepších českých restaurací a byl tam právě i tento recept od šéfkuchaře restaurace Piano Nobile Honzy Štěrby. Dlouho jsem se chystala recept zkusit a musím říct, že jsem ráda, že se mi to konečně podařilo, protože je vynikající. Omáčku jsem trochu upravila podle sebe, zelenina a pstruh jsou podle původního receptu.


 Budete potřebovat:

Pro 2 osoby, příprava: 20 minut, pečení 15 minut, vaření 15 minut

2 celé pstruhy
1 menší cuketa
2 mrkve
2 petržele
1 citron
sůl, pepř
snítka tymiánu
špetka šafránu
olivový olej
balzamiko

Postup: Připravte si pstruhy, omyjte je, oddělte všechny ploutve a hlavu. Já jsem filety nevykostila, ale pokud to máte raději, můžete je vykostit. Pokud jednolivé ryby nevykostíte, tak je u páteře rozřízněte a získáte tak 2 filety. Na kůži udělejte několik zářezů a rybu z obou stran osolte a opepřete. Nyní si očištěnou a na špalíčky nakrájenou veškerou zeleninu dejte vařit do mírně osolené vody. Po cca 10 minutách vaření zeleniny můžete začít opékat pstruha na pánvi. Na pánev dejte trochu olivového oleje a opečte rybu z každé strany cca 5-7 minut dozlatova. Zeleninu vyjměte z vody a orestujte taktéž na olivovém oleji, zakápněte citronovou šťávou a přidejte nastrouhanou kůru z necelé poloviny citronu. Rybu i zeleninu si ponechejte zabalené v alobalu nebo v teplé troubě, ať nevychladnou. Do pánve, kde jste připravovali rybu nalijte trochu zeleninového (nebo ideálně rybího) vývaru a 1 lžíci balzamika. Přidejte špetku šafránu a prohřejte. Vzniklou omáčkou přelijte rybu i zeleninu až budou na talíři. 



Žádné komentáře:

Okomentovat