12. 12. 2014

Čokoládový espresso dort

Můj manžel má ze všeho nejraději čokoládové dorty. A protože máme rádi také kávu, připravila jsem mu k narozeninám tento dort. Musím říct, že káva v něm není moc výrazná, ale dort je výborný a ocenili jsme, že není moc sladký, ale naopak chuťově vyvážený.


Budete potřebovat:

Pro 8-10 osob

2 formy na dort o průměru 15 cm, příprava: 45 minut, pečení: 30 minut, chlazení: 20 minut

Na korpus:

75g másla (rozpuštěného)
240g hladké mouky prosáté
80g holandského kakaa prosátého
2 vejce
320g cukru moučka
1 a půl lžičky jedlé sody
1 a čtvrt lžičky kypřicího prášku do pečiva
225 ml mléka
150ml espressa

Na krém:
300g másla (měkkého) v receptu je jemně solené máslo - nemám vyzkoušeno
200g čokolády (70%)
100g cukru moučka
4 lžíce silné kávy
1 vanilkový cukr nebo ideálně semínka z vanilkového lusku
půl lžičky vanilkového extraktu
větší špetka soli

dekorace - čokoládové sypání (vynechala jsem)


Postup: Připravte si korpus, troubu předehřejte na 175 st., formy vymažte máslem a vysypejte moukou. V míse smíchejte mouku, kakao, sodu a kypřicí prášek do pečiva. Nechejte rozpustit máslo a po zchladnutí ho přidejte k moučné směsi, přidejte také vejce, mléko, espresso a cukr. Vše velmi dobře promíchejte. Směs nalijte do forem a pečte cca 30 minut, po vyjmutí z trouby nechejte 15 minut stát a poté vyjměte z formy. Korpus dost získá na objemu, nepoužívejte tedy menší formu. Nyní můžete připravit krém. Nad vodní lázní rozpusťte čokoládu a nechejte zchladnout. Máslo, cukr, vanilkový cukr a extrakt ušlehejte šlehačem, přidejte zchladlou čokoládu a kávu, prošlehejte. Korpusy podélně rozřízněte a případně ořízněte do požadovaného tvaru, získáte tak 4 ks, které můžete začít vrstvit, určete si určitou míru kolik vrstvit krému - např. 2-3 lžíce a vždy stejné množství navrstvěte na každý korpus. Já jsem je ještě pokapala zbylou kávou, ale v receptu to není. Nakonec celý dort pokryjte slabou vrstvou krému a dejte na 20 minut do lednice. Navrstvěte další krém a dokončete dekorováním krémem dle vaší fantazie, dort dejte do lednice, před podáváním nechejte trochu povolit při pokojové teplotě.

Recept: Mírně upravený dort Gateau chocolat-expresso, Gateaux de reve, Linda Lomelino





4 komentáře:

  1. Úžasný, dvě moje nejoblíbenější ingredience v jednom dortu :) Dort je krásný, já většinou "zkratuji" u rozřezávání korpusu, protože mi jsou ruce (nebo oči? :) vždycky šejdrem...

    OdpovědětVymazat