6. 10. 2014

RR: Salát s fíky a medovou zálivkou

Jsem zvědavá jestli mám jen zvláštní chutě, nebo jestli takové kombinace také vyhledáváte, já sladko-slané vyhledávám často. A fíky patří také mezi oblíbence. Salát je rychle připravený a záleží opět vlastně na vás, co si do něj namixujete. Zkoušela jsem také podobnou variantu bez prosciutta, bez fíků, ale s borůvkami a je to taky výborné.


Budete potřebovat: 

Pro 2 osoby, příprava 15 minut 

250g salátových listů
sýr feta dle chuti 
6 plátku slaniny nebo prosciutta
4 čerstvé fíky 
olivový olej

Na zálivku: 
2 lžičky medu
3 lžičky citronové šťávy
trochu vody 

Postup: Salát omyjte a osušte, pokrájejte a zalijte olivovým olejem, promíchejte. Na malé kousky nakrájejte nebo natrhejte sýr, přidejte k salátu, na pánvi osmahněte dozlatova plátky slaniny nebo prosciutta, přidejte do salátu, fíky omyjte, osušte a pokrájejte na menší kousky, přidejte do salátu. Připravte zálivku, smíchejte vodu, citronovou šťávu a med, dobře promíchejte a zalijte zálivkou celou připravenou pochoutku. Dobrou chuť! 



4 komentáře:

  1. hm, od te doby, co jsem videla v obchode fiky, mám přesně na tohle chut :) Musí to být výborné :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) to chápu, protože se mi to stává taky, ano, je to příjemná chuťová kombinace :)

      Vymazat
  2. Já tyhle kombinace miluju! Do salátu vždycky nacpu něco jako fíky, datle, mango, jahody, borůvky, ananas...prostě nějaký druh ovoce. A ořechy. Pak je to teprve nejlepší salát :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V létě jsem si podobnou kombinaci totálně zamilovala s nektarinkou nebo broskví, to bych se utloukla. Oříšky jsou super, jen mam u sebe poslední dobou malinko pocit a zatím je to asi u vlašských, jestli nemám nějakou mírnou alergickou reakci, tak to pozoruju a zkouším menší množství, fajn jsou taky nesolené pistácie a kešu, chci zkusit do salátu i chia semínka.

      Vymazat