9. 6. 2014

Vaření 51: Semifreddo s mascarpone a brioškou

Na tento recept potřebujete/využijete/spotřebujete briošku nebo panettone. Obojí je docela náročné sehnat. Přemýšlela jsem, čím by bylo možné je nahradit a upřímně moc nevím, možná bábovkou, je zde ještě varianta zkusit upéct vlastní. Každopádně na recept je potřeba pár dní "staré" kousky, jde o to, aby byly sušší. Oproti receptu jsem musela přidat více smetany, protože jinak byla směs moc sypká. Zatím nevím, co si o tom mám myslet, ale asi to bude z mojí strany nová (nezvyklá) chuť, na kterou nakonec budu často dostávat chuť. Ačkoliv jsou totiž briošky sladké, celková chuť jde trochu do slané. Verdikt: 4 gurmáni




Budete potřebovat:

Pro 4 osoby, příprava: 10 minut, chlazení 3 hodiny

100g vychlazené smetany ke šlehání (řekla bych raději 150-200g)
200g briošky nebo panettone (pár dní staré)
1 polévková lžíce cukru krystal
100g mascarpone

Postup: Briošku s cukrem rozmixujte v robotu na jemnou směs. Smetanu ušlehejte spolu s mascarpone a smíchejte s rozmixovanou směsí. Výsledek dejte do formy, kterou lze nechat v mrazáku a v něm ponechejte 3 hodiny. Po vyjmutí z mrazáku nechejte 15-20 minut povolit, vyklopte a ozdobte oříšky, čokoládou - dle chuti. Podávejte s bílým jogurtem či ovocem.

Recept: Cuisiner mieux en jetant moins 



4 komentáře:

  1. To vypadá moc zajímavě! Můžu poprosit o celý recept? Až jednou potkám nějakou briošku, tak vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) recept je tam. PS: Mají je ve francouzských pekárnách Paul v Praze.

      Vymazat
    2. Díky za recept. Do Paula já radši ani nelezu, jen když jdu okolo a ovane mě vůně všech těch dobrých věcí, co tam mají, cítím, jak mi hubne peněženka :))

      Vymazat